21-09-2008 | Het eerste stuk van Highway 1

Vanmorgen bij het uitchecken waren er volgens de receptioniste geen verdere charges meer. Ik had dit hotel via Priceline geboekt, dat klopt, maar we hebben 2 dagen geparkeerd à $ 18,00 en gisteren gegeten voor $ 60,00 dus ik moest eigenlijk nog $ 96,00 betalen, maar ik heb niet aangedrongen 😎.

Onderweg naar Morro Bay zijn we naar Santa Barbara geweest, we hebben de Old Mission Post gezien, dit is nu een rechtbank. Het is een mooi gebouw, met Spaanse tegeltjes. Er trouwden een paar koppels met elkaar, mooi om te zien.

Verder op weg kwamen we langs Solvang, een Deens dorpje, gesticht in 1911. Hier was toevallig een markt met Deense spullen, erg gezellig. We hebben er pannenkoeken gegeten met maple syrup.

Nog ietsje verderop bij Solvang kwamen we langs een struisvogelfarm, je kon hier rondkijken en de vogels voeren, dat voeren lieten we aan andere mensen over. Je zag hier ook veel eekhoorntjes. Op een gegeven moment zag ik een soort haas, Frans zag het ook en dacht ook aan een soort haas. Een Amerikaanse vrouw zag het ook en riep “hey a coyote”! Wij dachten toch dat die een stuk groter waren, zoiets als een hond 😄, het zal altijd wel een raadsel blijven wat het was.

Het werd weer tijd om verder te rijden, bij San Luis Obispo zochten we de Mission Post, maar die hebben we niet gevonden.

We besloten om toen maar in plaats van naar Morro Bay te gaan, door te rijden tot aan San Simeon.

Ik moest toen ineens heel erg naar de wc en we kwamen toevallig langs een Motel 6, we besloten daar maar meteen een kamer te nemen.

Tegenover het hotel lag een restaurant van een beste Western, dat was lekker, ik bestelde een Drambuie bij het eten. Ik kreeg ineens wel last van draaiende beelden 😴, dus het werd tijd om weer te gaan slapen.

Plaats een reactie