03-09-2008 | Yosemite National Park | Half Dome, Glacier point, Vernal Fall en Mariposa grove

Bill had samen met zijn vrouw goed voor het ontbijt gezorgd, wat een mooie B&B šŸ”

Om 9:00 uur zijn we naar Yosemite Valley gereden, daar kwamen we rond 10:30 uur aan. We hebben eerst broodjes gehaald en wat rond gesnuffeld in de winkel daar en een beetje door de Valley gelopen, wat een natuur šŸ¤©

In het visitor center hebben we een bus route kaart gehaald, er rijdt een shuttlebus door de Valley met een stuk of 21 stops. Als je niet uitstapt dan doet hij er een uur over. We besloten bij stop 5 uit te stappen om de Cook Meadow Loop van 1.6 km te lopen. We hadden een schitterend uitzicht over Half Dome, Glacier Point en Royal Arches.

Daarna zij we weer met de bus verder gegaan en bij stop 16 uitgestapt, daar hebben we de Vernal Fall Foodbridge trail gelopen van 2.6 km. Maar eenmaal bij de brug wilden we ook verder lopen naar Vernal Fall, dat hebben we gelukkig ook gedaan, 4.8 km.

Wat een geweldig uitzicht op de waterval, er was ook een prachtige regenboog te zien šŸŒˆ

Onderweg zagen we meerdere eekhoorntjes, ze waren helemaal niet bang, voor beren werd wel gewaarschuwd via borden, maar we zijn er (gelukkig) geen tegengekomen.

Toen we weer terug waren zijn we met de auto nog gestopt bij Bridalveil Fall, hier kun je met een korte trail naartoe lopen. Deze waterval had minder water dan de Vernal Fall, in september is het natuurlijk minder dan in de lente als de sneeuw begint te smelten, maar evengoed mooi.

Daarna reden we naar Mariposa Grove om de sequoias, de zeldzame mammoetbomen šŸŒ³ te bewonderen. We hebben ook de grizzly Giant gezien, wat imposant zeg!

We zagen ook een schuw hertje op de weg, die schrok van onze koplampen. Het werd weer hoog tijd om wat te eten, we kwamen uit bij een Mexicaans restaurant, dat was helaas niet lekker, we hebben het zelfs laten staan. Moe maar zeker voldaan belandden we weer in onze bedjes.